reede, 16. september 2016

12.09.2016 - 16.09.2016

ESMASPÄEV

Meil käis lasteaias külas Toomas Prantsibel, kes näitas meile erinevaid linde ning rääkis nendest.











Hommikuringis rääkisime hammastest. Õpetaja luges hambaharjade lugu raamatust "Hambaharja lugu" ning lapsed vastasid sellega seotud küsimustele. Samuti vaatasime raamatus olevat pilti suust ning lugesime lõike-, puri-, ja silmahammaste ülesannete kohta.


TEISIPÄEV

Täna alustasime oma uue kalendri kasutamist.
















Üles said pandud ka uued mesimummide numbrid 0-10.



Hommikuringis rääkisime taas hammastest. Seekord rääkisime aga krokodilli hammastest ning iga laps sai omale töölehe, kus tuli krokodillide hambaid kokku loendada. 3.a. loendasid 1-5ni (õpetajad aitasid numbreid kirjutada), 4-5.a. loendasid 1-10ni ja 6-7.a. loendasid 1-12ni.



Peale töölehti sai iga laps krokodillile hambaid suhu kleepida. 3.a. lõikas õpetaja krokodilli ja hambad valmis ja lapsed kleepisid need paberile, 4-5.a. lapsed lõikasid krokodilli ja hambad ise välja ning kleepisid paberile ning 6-7.a. joonistasid ise krokodilli ja hambad ning lõikasid need välja ja kleepisid paberile.


Paneme siia ka pildi meie tegeluste ja trennide kavast.



KOLMAPÄEV

Täna rääkisime hommikuringis oma hammastest. Iga laps sai rääkida, kas temal on mõni hammas välja kukkunud või on uusi hambaid kasvanud. Samuti rääkisid lapsed, kas nad on hambaarsti juures käinud ja kas nad on sealt kingitusi saanud.
Tutvusime tähega H. Suuremad meenutasid tähte H. Kirjutasime hommikuringis sõrmega põrandale tähte H ning seejärel täitsid lapsed töölehti ja töövihikut.

3.a. tööleht
4-5.a. tööleht
6-7.a. töövihik

Alates tänasest alustasime ka oma jalkateemalise premeerimise süsteemiga. Seinal on jalgpalliplatsid, mille kõrval on laste nimed ja pildid. Iga päeva lõpus arutab iga laps eraldi  koos õpetajatega, kas ta käitus päeva jooksul hästi. Selleks on 5 küsimust, millele peab saama vastata "jah". Küsimused on järgnevad: 1. Kas sa koristasid ilusti? 2. Kas sa mängisid ilusti? 3. Kas sa istusid koridoris riietumisel oma kapi juures? 4. Kas sa olid voodis vaikselt? 5. Kas sa käitusid söögilauas ilusti? Kui laps saab kõigile küsimustele vastata "jah", siis liigub tema pall ühe veeru võrra edasi. Kui pall jõuab üle otsajoone, siis saab ta nn. värava. Kui laps saab värava, siis saab ta valida ühe kupongi, mida saab kasutada ühe korra ning tuleb seejärel õpetajale tagastada. Laps saab ise valida, millal kupongi kasutada. Kupongid on järgnevad: Ei pea voodit tegema. , Ei pea suppi ära sööma. (muidu peab enne magustoidu saamist supi ära sööma), Oled korrapidaja. (saab Annikesega köögist toidu tuua ja nõud lauale panna), Abiõpetaja hommikuringis. (saab kalendrit täita või valida, kes mille kalendrile kinnitab ning saab nimesid lugeda ja mesimumme teistele anda, saab istuda õpetajate kõrvale pingile), Ei pea koristama., Esimene rivis., Mänguasjapäev. (lisaks teisipäevale üks lapse valitud päev, millal saab mänguasja kaasa võtta), Ei pea nõusid ära viima.
Väljaku kohal on kollane ja punane kaart. Kui laps teeb pahandust, siis paneme koos lapsega tema pildi kollasele kaardile. Kaks kollast kaarti teeb kokku punase kaardi ning lapse pilt liigub punasele kaardile. Kui laps teeb teistele haiget või ütleb teistele halvasti või norib teisi, siis saab ta kohe punase kaardi ning tema pilt läheb punase kaardi peale. See tähendab seda, et sellel päeval ei liigu tema pall edasi ning punaselt kaardilt saab pildi tagasi nime juurde panna alles järgmisel päeval. Samuti liigub lapse pall algusesse tagasi, kui tema pilt punasele kaardile läheb.



NELJAPÄEV

Rääkisime sellest, mis on hammastele kasulik ja mis mitte. Lapsed nimetasid toite, mis on kasulikud ja mis pole eriti kasulikud ja lõhuvad hambaid. Seejärel jagunesid lapsed loosiga kahte gruppi. Ühes grupis olnud lapsed joonistasid kriitidega paberile kasulikke ja teises grupis kahjulikke toite. Seejärel lõikasid nad enda joonistused välja ja läksime tagasi hommikuringi. Seal ütles iga laps, mida ta joonistas ja sai oma joonistused õigele hambale kleepida. Rohelise äärega hambale kleebiti head toidud ja punase äärega hambale kahjulikud toidud.


REEDE

Tegime hommikuringis nädalast kokkuvõtte ja meenutasime nädala jooksul tehtut.

0 kommentaari:

Postita kommentaar